Projekty – Rozwój umiejętności dotyczących edukacji cyfrowej w zakresie przedsiębiorczości – KA1 Edukacja Dorosłych oraz „Akademia Innowacji i Start-upów. Od garażu do Wig 20” (NCBiR), a także projekt Akcja.Aktywizacja! mają swój profil łącznie z profilem głównym naszej Fundacji
Projekt: Akcja aktywizacja!
newID sp. z o. o. w partnerstwie z Fundacją im. Zofii Zamenhof i HEDEA Krzysztof Osiecki realizuje projekt pn. AKCJA AKTYWACJA! współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, Osi priorytetowej IX. Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem, Działanie 9.1 Aktywizacja społeczno-zawodowa osób wykluczonych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
Projekt realizowany jest w okresie: 01.06.2021 – 30.06.2023
Celem głównym projektu jest: aktywizacja społeczno-zawodowa, wzrost kompetencji społecznych oraz zwiększenie zdolności do zatrudnienia 80 osób niepracujących, powyżej 18 roku życia, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, zamieszkujących powiaty: makowski, ostrołęcki, ostrowski, płocki oraz przasnyski.
Co oferujemy?
1. Diagnozę indywidualnych potrzeb uczestnika projektu określaną w trakcie indywidualnych spotkań z doradcą zawodowym oraz psychologiem;
2. Grupowe Warsztaty Kompetencji Społecznych (w trakcie zajęć zapewniony jest ciepły posiłek);
3. Kursy zawodowe (w trakcie zajęć zapewniony jest ciepły posiłek oraz za udział w kursie przysługuje stypendium szkoleniowe);
4. Indywidualne spotkania z pośrednikiem pracy;
5. 3-miesięczne staże zawodowe (za udział w stażu przysługuje stypendium stażowe)
Udział w projekcie jest bezpłatny!
Projekt: Dialogue for future: building communication bridges
KA205 – Strategic Partnerships for youth .
Projektowe spotkanie on line dn. 9 XI 2020
- rozwijanie umiejętności młodzieży, aby umożliwić otwarty dialog między pokoleniami, kulturami i ludźmi z różnych warstw społecznych, a także promować tolerancję, aktywną współpracę, skuteczną samoorganizację, które są wymagane, aby młodzi ludzie czuli się pewnie w przyszłości, a także byli aktywni i samorealizowali się poprzez realizację opracowanego innowacyjnego kursu-programu o nazwie „Jestem człowiek przyszłości ”
- zapewnić podstawy teoretyczne, najlepsze praktyki i innowacyjne materiały / instrumenty metodyczne dla młodzieży / dla pracowników: socjalnych, organizacji pozarządowych i organizacji edukacyjnych do prowadzenia tych szkoleń będących wynikiem i rezultatami pracy projektu.
Multiplier Event projektu Dialog – 21 czerwca 2022 Drobin na Mazowszu
Spotkanie projektowe w Warszawie 29 – 30 marca 2022
Projekt: Rozwój umiejętności dotyczących edukacji cyfrowej w zakresie przedsiębiorczości – KA1 Edukacja Dorosłych
Organizacje pozarządowe tj. organizacje społeczeństwa obywatelskiego, trzeci sektor, dostawcy usług społecznych, organizacje non-profit, organizacje charytatywne, przedsiębiorstwa społeczne itp. stanowią bardzo ważny sektor naszej gospodarki społecznej, wywierający wpływ na miliony ludzi w Polsce i w całej Europie. Jednak organizacje pozarządowe i ich pracownicy, a także wolontariusze, również potrzebują aktualizacji swoich umiejętności cyfrowych. Co więcej, grupy, którym zazwyczaj służą tj. społeczności o niskich dochodach, uchodźcy, osoby niepełnosprawne, osoby starsze, młodzież z obszarów słabo rozwiniętych itp. Są znacznie mniej uprzywilejowane, jeśli chodzi o umiejętności cyfrowe i dostęp do nowych technologii. W związku z tym sektor organizacji pozarządowych nie tylko sam potrzebuje lepszych kompetencji cyfrowych, ale odgrywają one również kluczową rolę w rozpowszechnianiu praktyk innowacji cyfrowej w najbardziej zmarginalizowanych i najmniej uprzywilejowanych częściach naszego społeczeństwa.
Mamy nadzieję, że osiągniemy następujące długoterminowe korzyści:
– poprawa umiejętności cyfrowych dorosłych uczących się w sektorze społecznym w celu zmniejszenia luki i różnic w umiejętnościach cyfrowych;
– integracja uczenia się partycypacyjnego online, uczenia się społecznościowego w sieci,
– uczenia się od siebie nawzajem i samokształcenia w programach umiejętności cyfrowych;
– stymulowanie organizacji pozarządowych do doskonalenia umiejętności cyfrowych i profesjonalizacji.
Pragniemy również podkreślić wagę kontaktów międzynarodowych wynikających z realizacji projektu i związanej z tym wymiany doświadczeń. Poprzez współpracę z europejskimi organizacjami pozarządowymi chcemy podnosić poziom wiedzy na temat edukacji dorosłych, w szczególności nowych technologii, a także rozwijać nasze kompetencje, aby lepiej odpowiadać na potrzeby szkolonych przez nas grup społecznych.
W dniach 19 – 24 września 2020 grupa członków Fundacji odbyła szkolenie “Entrepreneurial School – Educating for the future” w organizacji Inercia Digital w Hiszpanii.
Projekt: “Patostreaming” counteracting pathological cyber streaming attitudes amongst youth.
Projekt właśnie się rozpoczął i trwa 24 miesiące.
Liderem projektu jest Fundacja im Zofii Zamenhof.
Uczestniczą jakopartnerzy
- CNIPA PUGLIA – Bari, Włochy
- SUMY STATE UNIVERSITY – Sumy, Ukraina
- NATIONAL ASSOCIATION OF MUNICIPAL CLERKS IN BULGARIA – Sofia, Bułgaria
Krótki opis projektu:
Patologiczne filmiki to nowe zjawisko, które w Internecie staje się coraz częstsze. Popularność Patofilmów na youtube, mediach społecznościowych generuje dużo zachowań patologicznych polegających na wyrządzaniu krzywdy innym ludziom, stają się one niestety bardzo popularne i szeroko oglądane przez młodzież w Unii Europejskiej. Młodzi ludzie mają nieograniczony dostęp do internetu. Aby zapobiec niebezpiecznym działaniom w Internecie, muszą zrozumieć niebezpieczeństwa antyspołecznych zachowań, które są szeroko promowane i zarabiane przez duże firmy, takie jak YouTube. Patostreaming można zdefiniować jako: „Złośliwe treści w internecie i materiały, które mogą wywoływać u odbiorcy negatywne emocje lub promować niebezpieczne zachowania ”.
CEL OGÓLNY:
Ogólnym celem projektu ANTI-PATOSTREAM jest wymiana najlepszych praktyk w celu rozpoczęcia kształtowania podstawowych ram edukacyjnych dla sytuacji krytycznych i umiejętności cyfrowych w sektorze młodzieży na poziomie europejskim, integrując doświadczenie partnerów zaangażowanych w różne tematy związane z technologią oraz unikaniem szkodliwych treści. Zbadamy również różne metody praktyk edukacyjnych, takie jak partnerskie uczenie się, uczenie się uczestniczące oraz zaangażowane i uczenie się online.
KONKRETNE CELE:
• wymiana najlepszych praktyk między organizacjami zajmującymi się krytycznymi sytuacjami i umiejętnościami cyfrowymi, koncentrując się na metodologiach, warunkach i treściach umiejętności cyfrowych w edukacji młodzieży
• wymiana najlepszych praktyk dotyczących opracowywania i wdrażania edukacyjnego programu zapobiegania szkodliwym treściom w sieci.
• przyczynianie się do wysiłków na rzecz podnoszenia kompetencji młodzieży o niskich kwalifikacjach w zakresie umiejętności cyfrowych, tj. Zapewnienie im dostępnych szkoleń na temat doskonalenia ich umiejętności cyfrowych
• określenie i opracowanie strategii w zakresie przyszłego finansowania UE i nowych możliwości opracowania ogólnoeuropejskiego znormalizowanego programu zapobiegania „szkodliwym treściom dla młodzieży”, który można objąć całą UE
• promowanie współpracy konsorcjum projektowego z innymi interesariuszami, takimi jak lokalne gminy, korporacje, organizacje młodzieżowe itp. Oraz zwiększanie ich wpływu na edukację młodzieży.
WYMAGANIA:
• Niebezpieczeństwa szkodliwych treści (np. Patologiczne przesyłanie treści cyfrowych) (krytyczne umiejętności radzenia sobie w szkodliwych sytuacjach wśród młodzieży oraz etyka technologii)
• Dostępne, istotne, krytyczne umiejętności cyfrowe / zasoby edukacyjne dla młodzieży i wychowawców młodzieży, zawierające najlepsze praktyki w zakresie profilaktyki edukacyjnej;
• Skuteczny sposób dzielenia się innowacyjnymi treściami i wiedzą ANTI-PATOSTREAM z innymi praktykami (skalowalność, możliwość ponownego wykorzystania już opracowanych treści / materiałów)
GRUPA DOCELOWA:
Główną grupą docelową tego projektu jest młodzież ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży o niskich kwalifikacjach z marginalizowanych dzielnic. Według doniesień o szkodliwych treściach to właśnie młodzież jest najbardziej zagrożona z powodu braku wzorców w środowisku społecznym
Projekt Erasmus+ „Umiejętności marketingu w mediach społecznościowych dla młodych osób niepełnosprawnych”
UMIEJĘTNOŚCI MARKETINGOWE W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH DLA OSÓB MŁODYCH NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Nasz projekt ma 4 partnerów, w tym jeden z nich, Fundacja Zofii Zamenhof jest liderem. Poniżej znajdują się krótkie opisy partnerów projektu.
Partnerzy projektu:
Fundacja Zofii Zamenhof
Chcemy przyczynić się do podniesienia poziomu edukacji różnych grup społecznych w krajach, w których będziemy prowadzić naszą działalność oraz mieć wpływ na procesy integracyjne między narodami. Jesteśmy przekonani, że edukacja daje szansę na rozwój i zmniejsza różnice społeczne. Prawdziwy i głęboki dialog międzykulturowy możliwy jest tylko dzięki edukacji. Dlatego nasza praca ma na celu także edukację i szkolenia, także w aspekcie współpracy międzynarodowej. Fundacja Zofii Zamenhof ma na celu zachowanie struktur demokratycznych i wartości europejskich w Polsce oraz szerzenie tych wartości w krajach Europy Wschodniej, które nie należą jeszcze do Unii Europejskiej. Kształtowanie postaw obywatelskich oraz wspieranie działań obywatelskich to główne kierunki naszej fundacji.
Akademia Technologii Rezekne
Od początku istnienia Republiki Łotewskiej uczelnie odgrywały znaczącą i ważną rolę w rozwoju regionu Łatgalii. W latach 1925-1944 w Rezekne działał Państwowy Instytut Nauczycielski. Od 1991 r. istniał Instytut Nauczycielski Rezekne, który został włączony do RHEI jako Wydziału Pedagogicznego w 1995 r. Niezależna instytucja szkolnictwa wyższego odrodziła się, gdy Republika Łotewska odzyskała niepodległość w 1991 r. Akademia Technologii Rezekne (RTA) ma trzy wydziały. : Wydział Ekonomii i Zarządzania, Wydział Inżynierii oraz Wydział Edukacji, Języków i Wzornictwa. Wydziały RTA, trzy instytuty naukowe i instytucje współpracujące promują rozwój nauki i badań, pozyskiwanie nowych technologii, rozwój i transfer do łotewskiej gospodarki narodowej.
Ecoistituto del Friuli Venezia Giulia
Ecoistituto jest instytutem badawczym typu non-profit utworzonym w 1989 roku. Działalność Ecoistituto koncentruje się na zrównoważonym rozwoju, zgodnie z multidyscyplinarnym podejściem, którego celem jest promowanie efektywnych i zrównoważonych wyników oraz poprawa warunków życia obywateli. Ecoistituto angażuje się w lokalne i międzynarodowe projekty dla młodzieży i osób starszych. Ecoistituto opracowało inicjatywy edukacyjne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami.
Akademia Pracy, Stosunków Społecznych i Turystyki w Kijowie
Akademia posiada 4 stopień akredytacji (najwyższy na Ukrainie) oraz prawo do nadawania państwowego standardowego dyplomu licencjata lub magistra.
Akademia prowadzi szkolenia licencjackie w ciągu 4 lat i magisterskie w ciągu 2 lat. Ma dwie formy studiów: stacjonarne i zamiejscowe.
Główne specjalności Akademii: Finanse, Marketing, Ekonomika Przedsiębiorstw, Zarządzanie, Socjologia, Praca Socjalna, Prawo, Turystyka.
Strona jest częścią upowszechniania projektu Partnerstwa Strategicznego Młodzieży Erasmus Plus pt. „Umiejętności marketingu w mediach społecznościowych na rzecz integracji i zatrudnialności młodych osób niepełnosprawnych”. Czas trwania projektu: 1.10.2019 do 30.09.2021
Partnerzy projektu:
Funadacja Zofii Zamenhof , Poland
Academy of Labour, Social Relations and Tourism, Ukraine
Rezekne Academy of Technologies, Latvia
Ecoistituto del Friuli Venezia Giulia, Italy
Products. Activities, Types of works:
Education, Training, Social policy, International relations, Eastern Partnership, EU programs, Seminars
Kontakt:
Polska: [email protected][email protected]
Ukraina: [email protected][email protected]
Włochy: [email protected]
Litwa: [email protected]
Kurs Moodle SMM4WIN
Projekt Erasmus Plus “ Social media marketing skills for young people with disabilities”
The course of basic level:
Projekt „Akademia Innowacji i Start-upów. Od garażu do Wig 20”
Ogłoszenie – Fundacja im. Zofii Zamenhof zaprasza do złożenia ofert w odpowiedzi na rozeznanie rynku na realizację Usługi szkoleniowej polegającej na przeprowadzeniu cyklu szkoleń z zakresu nowych technologii oraz możliwości rozwoju zawodowego w branży IT, dla około 20 uczestników projektu pt. „Akademia Innowacji i Start-upów „Od garażu do Wig 20””
Oferty należy przesyłać w formie wypełnionego formularza ofertowego w terminie do 24 sierpnia 2019 r. do godz. 16:00 na adres: [email protected]
Przed opracowaniem oferty należy zapoznać się dokładnie z treścią zapytania ofertowego i wymagań Zamawiającego określonych w Zapytaniu ofertowym. Wszelkie pytania na temat niniejszego zapytania należy kierować na adres: [email protected]
Zainteresowane osoby prosimy o pobranie oraz zapoznanie się z poniższymi plikami:
Rozeznanie rynku- usługa szkoleniowa
Ogólne informacje o projekcie:
Fundacja im. Zofii Zamenhoff przy współpracy z:
-
Szkołą Wyższą Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
-
Stowarzyszeniem Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL
-
Narodowym Centrum Badań i Rozwoju
realizuje projekt:
Akademia Innowacji i Start – upów “Od garażu do WIG 20”
III Oś Priorytetowa: Szkolnictwo Wyższe dla gospodarki i rozwoju; Działanie 3.1: Kompetencje w szkolnictwie wyższym; IP: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Celem projektu jest przygotowanie i wdrożenie nowej oferty szkoleniowej dla 100 osób (60K I 40M) służącej podniesieniu kompetencji cyfrowych poprzez nabycie wiedzy na temat nowych technologii oraz możliwości rozwoju zawodowego w branży IT.
Do finansowanie projektu z UE: 480 805,70 zł.
Projekt realizowany w terminie: 30.01 2019 – 31.01.2020
Biuro Projektu: Łódź ul. Narutowicza 86, Dziekanat SWEiZ
Kontakt: [email protected]; [email protected] tel: 42 642 30 50 i tel. kom. 530 600 310
Informacja o zakończeniu Projektu „Akademia Innowacji i Start-upów. Od garażu do WIG 20”
Webinarium, które odbyło się 25.06.2020 o godzinie 15.00 było dyskusją ekspertów i trenerów mająca na celu podsumowanie projektu w związku z jego zakończeniem w dniu 30 czerwca 2020 roku. Wydarzenie było ogólnodostępne.
Tematem było też omówienie efektów realizacji szkoleń w ramach projektu „Akademia Innowacji i Start-upów – „Od garażu do WIG20″” oraz zmian wynikających z przejścia na naukę zdalna (spowodowane sytuacją epidemiologiczną w kraju – COVID19). Realizatorzy spotkania i twórcy projektu wskazali także dalsze ścieżki rozwoju reprezentowanych instytucji w zakresie planowanych działań projektowych, w tym planowanych szkoleń również w formie zdalnej.
Zapraszamy po więcej informacji na http://akademiastartup.cal.org.pl/
Na tej stronie projektu są też cały czas dostępne materiały szkoleniowe i inne informacje projektowe.
Prosimy o korzystanie z nich !