Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej
Tytuł projektu – Zarządzanie portfelem rodzinnym i osobistym – pułapki i zagrożenia
Geneza projektu
W żadnej szkole średniej, ani w szkole zawodowej nie ma zajęć z ekonomii oraz praktycznego radzenia sobie ze sprawami finansowymi, podobnie jest na większości kierunków studiów. Jedynym wyjątkiem są szkoły oraz kierunki ekonomiczne. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim praktyczną znajomość ekonomii, czyli wymiar codzienny. Nie uczą nas w szkołach i na uczelniach jak uchronić się przed oszustami finansowymi oraz jak radzić sobie w skomplikowanym systemie umów i ofert finansowych. Poprzez nasze szkolenie chcemy uzupełnić te braki i zwiększyć świadomość ludzi w zakresie zarządzania własnym budżetem.
Co chcemy osiągnąć realizując projekt
Celem głównym naszego projektu jest wzrost kompetencji w zarządzaniu finansami osobistymi oraz w kształtowaniu zrównoważonego i spójnego budżetu domowego lub osobistego. W ramach naszego szkolenia opracowanych zostało osiem modułów tematycznych, poruszających zagadnienia między innymi form prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, wychodzenia ze spirali długu czy warsztaty z zakresu rozumienia umów cywilno-prawnych.
Zajęcia prowadzone są na terenie województwa mazowieckiego. Szczegółowe informacje można uzyskać pisząc na adres: [email protected]
Moduły szkoleniowe 1 – 8
Moduł 2 Jak budować budżet domowy
Moduł 4 Jak się uwolnić od długu
Moduł 8 Formy prowadzenia działalności w Polsce
Zajęcia prowadzone były przez ekspertów naszej Fundacji w ramach programu edukacyjnego NBP w: Dzielnicy Włochy-Warszawa, w Drobinie oraz w Łęgu Probostwo, a także w Mirosławiu koło Płocka. Wszystkie wymienione miejscowości i miasta są na Mazowszu.
Jak pokazały zajęcia w ramach programu edukacyjnego NBP temat budżetu i finansów czyli “Zarządzanie portfelem rodzinnym i osobistym” jest ciekawy praktycznie dla każdej grupy wiekowej. Oprócz szkolenia odbywały się również konsultacje, które cieszyły się dużą popularnością.
Informacje o zajęciach były umieszczane na profilu Fundacji na Facebook oraz Twitter