Projekty 2022 –

Każdy projekt ma swój osobny profil na Facebook, Zapraszamy!

 

Projekt:  Nowoczesne technologie i projekty międzynarodowe kluczem do rozwoju organizacji Sektor – Edukacja Dorosłych  KA122-ADU

 

Cel projektu – Wzrost kompetencji kadry umożliwiający rozwój i poszerzenie działalności edukacyjnej i szkoleniowej o formy, metody i techniki wykorzystujące nowoczesne i innowacyjne technologie i narzędzia ICT.
Jak pokazała pandemia COVID-19, dostęp do kształcenia jest dziś bardziej niż kiedykolwiek niezbędny dla zapewnienia szybkiej odbudowy gospodarki, a w odniesieniu do pojedynczych organizacji – powrotu na ścieżkę rozwoju po okresie stagnacji. W przypadku instytucji edukacyjnych rozwój zapewniają rozwiązania gwarantujące uczestnikom komfort zdobywania wiedzy, tj. bezpieczeństwo, łatwość, szybkość i atrakcyjność, a jednocześnie odpowiednia jakość. Warunki te zapewniają inwestycje w nowoczesne technologie ICT dedykowane edukacji. Jednak oprócz inwestycji materialnych (hardware, software) niezbędne są inwestycje w kapitał ludzki, tzn. w kompetencje personelu świadczącego usługi na rzecz odbiorców. Potrzebna jest kompleksowa wiedza nt. nowoczesnych technologii i narzędzi ICT służących edukacji, a także umiejętność ich właściwego stosowania. Wysokie kompetencje i profesjonalne umiejętności pracowników i trenerów to podstawa jakości specjalistycznych usług oferowanych w sektorze edukacyjnym.
Celem też jest inwestycja w kompetencje kadry umożliwiające wejście organizacji na ścieżkę rozwoju. Chodzi tu o kompetencje, które pozwolą na dywersyfikację działalności i dynamiczne wejście w nowe obszary rynku. Zdobyte przez Fundację pierwsze doświadczenia w zakresie pozyskiwania projektów pozwalają przypuszczać, że ten segment rynku jest możliwy do szerszej eksploracji, wymaga jednak specjalistycznej wiedzy, doświadczenia i profesjonalnych umiejętności. Podejmowane dotychczas wysiłki i działania przynosiły pewne efekty, jednak ich skuteczność mogłaby być znacznie wyższa. Dostrzegamy znaczny potencjał zarówno po stronie rynku, szczególnie w wymiarze międzynarodowym (gł. europejskim – duża podaż programów i oferowanych możliwości dofinansowania projektów), jak i po stronie naszej organizacji – przygotowanie merytoryczne pracowników i zdobyte pierwsze doświadczenia. Jednak widoczna jest potrzeba pogłębienia i usystematyzowania wiedzy oraz zdobycia umiejętności i cennego doświadczenia.

 

Szkolenie Palermo, Sycylia 3 – 7. 07.2023 Kurs „Train the Trainer”

Szkolenie w Puerto de la Cruz, Teneryfa 19 – 23. luty 2024

 

Rozwój zrównoważonej komunikacji uczelni wyższych w mediach społecznościowych COMSUS

2022-1-PL01-KA220-HED-000090164

Czas trwania od 01.09.2022 – 24 miesiące – do 31.08.2024

Pierwsze spotkanie online w ramach projektu COMSUS

Liderem projektu jest Fundacja im. Zofii Zamenhof, w której uczestniczą uniwersytety z Niemiec, Turcji i Portugalii oraz Kijowska Szkoła Biznesu z Ukrainy.

COMSUS AIM to wzmocnienie zdolności instytucji szkolnictwa wyższego w promowaniu współtworzenia odpornego, integracyjnego i zrównoważonego społeczeństwa poprzez zrównoważoną komunikację z kluczowymi interesariuszami w mediach społecznościowych.
Projekt koncentruje się na relacjach między mediami i komunikacją oraz środowiskowym, społecznym i ekonomicznym wymiarze zrównoważonego rozwoju. Europejski Pakt na rzecz Klimatu (2020), Pakt na rzecz Umiejętności (2022) promują i wzywają
organizacje, instytucje edukacyjne i władze publiczne, aby pomóc ludziom przygotować się do pracy w zielonych warunkach i móc uzyskać zatrudnienie w zielonej gospodarce. W odpowiedzi na apele z UE, partnerzy projektu COMSUS zdecydowali się włączyć w realizację zielonych inicjatyw poprzez narzędzia edukacyjne w sektorze szkolnictwa wyższego.
Również COMSUS jest zorientowany na Europejski program na rzecz umiejętności (2020). Pomożemy pracownikom uczelni rozwinąć więcej i lepiej Zrównoważonej komunikacji w umiejętnościach związanych z mediami społecznościowymi i wykorzystać je do:

  • wzmocnienie trwałej konkurencyjności, zgodnie z Europejskim Zielonym Ładem
  • zapewnienie sprawiedliwości społecznej, wdrażanie w życie pierwszej zasady Europejskiego filaru praw socjalnych
  • budowanie odporności na reagowanie na sytuacje kryzysowe w oparciu o wnioski płynące z pandemii COVID-19.

Cele projektu COMSUS:

  • podnoszenie świadomości pracowników dydaktycznych i naukowych uczelni w zakresie wyzwań środowiskowych i zmian klimatu, rozwijanie umiejętności marketingu w mediach społecznościowych jako instrumentu rozwoju marki osobistej, narzędzia produktów edukacyjnych, promocji wartości zrównoważonego rozwoju.
  • wzmocnienie zdolności uczelni w zakresie promowania współtworzenia odpornego, integracyjnego i zrównoważonego społeczeństwa poprzez zrównoważoną komunikację z kluczowymi interesariuszami w mediach społecznościowych.
  • wspieranie współpracy w szkolnictwie wyższym na rzecz realizacji zrównoważonych inicjatyw.

Innowacyjność projektu COMSUS

  1. Projekt COMSUS ma innowacyjne rezultaty (WP2 E-kurs „Siła mediów społecznościowych w rozwoju zawodowym nauczycieli: marka osobista, narzędzia produktów edukacyjnych, promocja wartości zrównoważonego rozwoju” dla kadry dydaktycznej uczelni, WP3 E-kurs „Sustainable SMM : zrównoważona komunikacja w mediach społecznościowych dla instytucji szkolnictwa wyższego” dla menedżerów komunikacji uczelni, Podręcznik WP4 dla uczelni „Zrównoważona komunikacja w mediach społecznościowych dla uczelni: jak zostać zmieniającym?”, WP5 Centrum zrównoważonej komunikacji „COMSUS” ), które uzupełniają każdy Inny, tworzyć wartość dodaną na poziomie UE, ale mogą funkcjonować niezależnie;
  2. COMSUS będzie podnosić świadomość pracowników uczelni na temat wyzwań związanych ze środowiskiem i zmianą klimatu oraz wzmacniać zdolności instytucji szkolnictwa wyższego w promowaniu współtworzenia odpornego, integracyjnego i zrównoważonego społeczeństwa poprzez zrównoważoną komunikację z kluczowych interesariuszy w mediach społecznościowych.
  3. Projekt jest zorientowany na Europejski program na rzecz umiejętności (2020), Europejski Zielony Ład; zapewnianie sprawiedliwości społecznej, wdrażanie w życie pierwszej zasady Europejskiego filaru praw socjalnych: dostępu do edukacji, szkoleń i uczenia się przez całe życie dla wszystkich w całej UE; budowanie odporności na sytuacje kryzysowe w oparciu o wnioski wyciągnięte podczas pandemii COVID-19. Metodologia projektu uwzględnia Europejskie Ramy Kompetencji w zakresie Zrównoważonego Rozwoju (GreenComp, 2022, Komisja Europejska).
  4. Ze względu na złożoność komunikacji w tym projekcie skupimy się na kierunku komunikacji poprzez media społecznościowe, których rola obecnie szybko rośnie i jest niedoceniana przez uczelnie i środowisko akademickie.
    W jaki sposób ten projekt uzupełnia inne inicjatywy realizowane już przez uczestniczące organizacje?

Partnerstwo COMSUS obejmuje 5 partnerów. Jest to unikalne połączenie uczelni (HSW MSKU COFAC), sektora non-profit (FZZ) zajmującego się zrównoważonym rozwojem, inkluzją i mediami społecznościowymi, organizacji będącej pomostem komunikacyjnym pomiędzy studentami uczelni a pracodawcami w biznesie (KBS).
Omówienie możliwości współpracy, rozwój koncepcji produktów intelektualnych, badania potrzeb do COMSUS. Partnerstwo rozpoczęło się w 2021 roku. KBS – Kyiv Business School z Ukrainy zaproponowała ideę projektu COMSUS i zainicjowała budowanie partnerstwa w 2021 roku. Partnerstwo zostało utworzone w 2022 roku przez ukraińskiego partnera, kiedy zbadano potrzeby docelowych odbiorców projektu i rozpoczęto aplikację pismo. Szybkie doświadczenie w organizacjach pozarządowych, biznesie, networkingu uczelni, wprowadzaniu zrównoważonych inicjatyw, młodzieżowych projektach edukacyjnych, skupieniu się na innowacjach społecznych i nieformalnych metodach pedagogicznych, głębokim zrozumieniu obecnego stanu i szkolnictwa wyższego, to wszystko umożliwiło ukraińskiemu partnerowi bycie w Projekt COMSUS.
Idea projektu COMSUS zrodziła się w ramach projektu wdrożeniowego „SMM4WIN – Umiejętności marketingowe w mediach społecznościowych dla wspierania włączenia i zatrudnialności młodych osób niepełnosprawnych” (numer projektu: 2019-2-PL01-KA205-066133, Erasmus+2019-2021) . Przedstawiciel KBS prof. Huliaieva L., Y..Golovko jako profesorowie ukraińskiej uczelni ALSRT i FZZ jako wnioskodawca będą wspólnie uczestniczyć w tym projekcie. Projekt SMM4WIN ma na celu pomoc młodym osobom niepełnosprawnym w zdobyciu nowych umiejętności z zakresu marketingu w mediach społecznościowych jako narzędzia pracy zawodowej, samorealizacji i komunikacji, promocji własnej marki osobistej oraz rozwoju kariery. Wśród uczestników projektu były uczelnie i studenci, którzy potwierdzili znaczenie wzmocnienia roli mediów społecznościowych dla uczelni i rozwoju zrównoważonej komunikacji uczelni w mediach społecznościowych. W związku z tym w KBS wpadli na pomysł stworzenia nowego projektu COMSUS.
Komisja Europejska zaleca realizację ekologicznego i zrównoważonego projektu zorientowanego na umiejętności w ramach programu Erasmus+ jako programów zapewniających możliwości rozwoju przyszłościowych projektów umiejętności i projektów partnerskich (https://europa.eu/climate[1]pact/about/priority-topics/ green-skills_en ). Dlatego wybraliśmy Erasmus+ do realizacji projektu COMSUS.
Nasza propozycja opiera się na tworzeniu synergii między różnymi dziedzinami o silnym potencjalnym wpływie na sektor szkolnictwa wyższego.

Spotkanie w Lizbonie maj 2023

Spotkanie na Uniwersytecie w Wismar grudzień 2023

Ważna informacja dla ukraińskich partnerów –

Fundacja Zofii Zamenhof z sukcesem zorganizowała w ramach projektu Comsus inicjatywę doskonalenia zawodowego, skierowaną do nauczycieli ukraińskich uczelni. Program pt. „Siła mediów społecznościowych w rozwoju zawodowym nauczycieli: marka osobista, narzędzia produktów edukacyjnych, promocja wartości zrównoważonego rozwoju” realizowany był w 2023 roku.

 

Projekt: „Studnia wartości: Młodzież promotorem wartości w mediach społecznościowych”
KA220-YOU – Współpraca partnerska młodzieży

2022-2-CY02-KA220-YOU-000100271

Głęboka niepewność i nieprzewidziane konsekwencje to cechy charakterystyczne dzisiejszego świata. W takiej sytuacji wartości stają się czynnikiem determinującym taki czy inny wybór, który dalej wpływa na kierunek społeczeństwa. Każdego roku ludzkość staje w obliczu „czarnych łabędzi”, w szczególności Covid-19 i globalnych wstrząsów spowodowanych rosyjską inwazją na Ukrainę, co stanowi zagrożenie dla całej światowej wspólnoty demokratycznej. Istnieje bezpośrednia korelacja między tym, jakie wartości są kultywowane w społeczeństwie, a jak to społeczeństwo reaguje na nieoczekiwane kryzysy. Wartości moralne wpływają na nasze cele i modele społeczne i ekonomiczne, działania zarządcze, decyzje polityczne, osobiste wybory i nasze uzasadnienia dla nich. Zawsze możemy zostać pociągnięci do odpowiedzialności za nie. (https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/research_and_innovation/ege/ec_rtd_ege-values-for-the-future.pdf )
Ważne jest, aby nauczyć się świadomego wyboru na rzecz tych wartości, które służą budowaniu społeczeństwa i wspólnej przyszłości. Młodzież może stać się motorem zmian w społeczeństwie i ambasadorem wartości, ważne jest wzmocnienie ich zaangażowania obywatelskiego i partycypacji młodzieży. W dobie cyfryzacji najskuteczniejszym narzędziem tworzenia, promowania i integracji wartości są portale społecznościowe, które są główną platformą komunikacji młodych ludzi. Zdecydowana większość organizacji pozarządowych i sieci młodzieżowych na szczeblu UE uznała, że ich obecność w mediach cyfrowych lub w mediach społecznościowych jest dość lub bardzo ważna dla pozyskiwania reprezentacji młodzieży na szczeblu krajowym (85%). https://op.europa.eu/en/publication- detail/-/publication/57e87ca0-900d-11ea-812f-01aa75ed71a1

Well of Values spotkanie projektowe – Lizbona,  11, 2023

Opinią liderów młodzieżowych kieruje się młodzież przy dokonywaniu wyborów w oparciu o określone wartości. Również agentami wpływu są organizacje młodzieżowe, które dzięki cyfryzacji mogą nie tylko przekazywać pewne wartości szerszej grupie młodych ludzi, ale także są w stanie budować sieci kontaktów w oparciu o określone wartości, co promuje zrównoważony rozwój i integrację. Głównym narzędziem pomagającym w pracy liderów myśli i organizacji młodzieżowych jest kreatywność, gdyż w ciągle zmieniającym się świecie potrzebne są nowe formy i rozwiązania. Konieczne jest rozwijanie kreatywności pracowników młodzieżowych (i ich cech zgodnie z teorią kreatywności Torrensa, które pomagają lepiej wytwarzać takie pomysły, jak płynność elastyczność, opracowanie, oryginalność (https://coe.uga.edu/directory/torrance- Centrum).
Dzięki cyfryzacji pracy z młodzieżą młodzież jest zaangażowana i wzmocniona, aktywna i kreatywna w społeczeństwie cyfrowym, pewna siebie, odporna i optymistycznie patrzy w przyszłość. Dostęp do nowych możliwości nawiązywania kontaktów, współpracy i uczestnictwa w społeczeństwie (http://surl.li/bpcgk).
Celem projektu Well&Values jest rozwijanie zdolności liderów i organizacji młodzieżowych do kreatywnego wykorzystywania sieci społecznościowych w celu  skutecznego promowania wspólnych wartości oraz wzmacniania zaangażowania obywatelskiego i partycypacji młodzieży.
Jakie są cele, które chciałbyś osiągnąć i konkretne wyniki, które chciałbyś osiągnąć? W jaki sposób cele te są powiązane z wybranymi przez Państwa priorytetami?

Well of Values spotkanie online  17.02.2023

Cele Well&Values:

  • rozwijanie umiejętności cyfrowych i kreatywnych młodych ludzi, umożliwiających im promowanie wartości przyszłości za pośrednictwem mediów społecznościowych i wzmacnianie zaangażowania obywatelskiego i partycypacji młodzieży (WP2 kurs e-learningowy „Wartość i wartości liderów przyszłości”)
  • promocja kreatywności, zaangażowania, współtworzenia, rozwoju wśród młodzieży (kurs e-learningowy WP2 „Wartość i wartości liderów przyszłości”)
  • zapewnienie organizacjom młodzieżowym możliwości cyfrowych w celu zaangażowania i wzmocnienia pozycji młodzieży (WP3 Kurs e-learningowy dla przedstawicieli organizacji pracy z młodzieżą „Create&evolve in digital era”)
  • wzmocnienie liderów młodzieżowych, aby byli aktywni i kreatywni w społeczeństwie cyfrowym, pewni siebie, odporni i optymistycznie nastawieni do przyszłości, uzyskując dostęp do nowych możliwości nawiązywania kontaktów, współpracy i uczestnictwa w społeczeństwie (WP3)
  • zapewnienie podstaw teoretycznych, najlepszych praktyk dla młodych liderów i pracowników młodzieżowych poprzez opracowanie Podręcznika dla młodych liderów i przedstawicieli organizacji młodzieżowych „Cyfrowy twórca wartości” (Podręcznik WP4 „Cyfrowy twórca wartości”)
  • dostarczanie materiałów/instrumentów do tworzenia kreatywnych treści w mediach społecznościowych w oparciu o wspólne wartości (WP4, wydarzenia multiplikacyjne).

W projekcie biorą udział organizacje z Cypru, Niemiec, Portugalii i Polski.

Well of Values spotkanie projektowe – Lizbona,  21 Października, 2023

 

Wydarzenie Specjalne – Wizyta w Strasburgu w instytucjach unijnych

 

Podczas jednego ze spotkań projektowych mieliśmy okazje odwiedzić Parlament Europejski. Wizyta w Strasburgu – Instytucje Unijne – 31 lipca 2023

Strasburg – Instytucje Unijne – 31 lipca 2023

Strasburg – Instytucje Unijne – 31 lipca 2023

 

 

Projekt: Transformacyjne kształcenie cyfrowe dla edukacji ogólnej po Covid-19 (CovidEduTDL)

 

2021-1-LV01-KA220-SCH-000032781-P1

Czas trwania projektu:  Listopad 2021 – Listopad 2023 r.

COVID-19 promował szybką transformację procesu uczenia się/nauczania. Przenosi wszystkich do Internetu, stawiając transformacyjne cyfrowe uczenie się jako podstawę. Obecnie cyfrowe uczenie się jest podstawowym narzędziem nauczania i uczenia się. Według przeprowadzonych analiz potrzeb, w oparciu o trwający projekt badawczy Fundamental and Applied Research DocTDLL, Izp-2018/2-0180 we współpracy z Uniwersytetem Ontario w Kanadzie, wskaźnik gotowości uczniów i edukatorów jest niższy w porównaniu ze wskaźnikiem znaczenia dla kluczowych czynników niezbędnych do wystarczającego transformacyjnego uczenia się cyfrowego, po którym następuje wpływ Covid-19. Pomimo rosnącej liczby krajów w Europie i na świecie, przeorientowujących programy nauczania TIK na rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i edukatorów oraz wprowadzających ten temat do krajowych, regionalnych lub szkolnych programów nauczania, poziom kompetencji cyfrowych wymaga dodatkowej oceny, identyfikacji luk, poprawy i praktycznej perspektywy.

Co chcemy osiągnąć poprzez realizację projektu?

Celem projektu CovidEduTDL jest opracowanie programu szkoleniowego w zakresie kompetencji cyfrowych, w tym ram kompetencji cyfrowych i narzędzia samooceny przyjętego do krajów partnerskich oraz stworzenie multimedialnego podręcznika na temat zdalnego nauczania-uczenia się sfinalizowanego do nauczycieli/edukatorów edukacji ogólnej. Pomoże to zidentyfikować poziom kompetencji cyfrowych nauczycieli/edukatorów szkół ogólnych, jak również poprawić kompetencje cyfrowe poprzez przeprowadzenie programu szkoleniowego, wykorzystanie innowacyjnych cyfrowych metod edukacyjnych, innowacyjnych zasobów i narzędzi online, promowanie sieci instytucji, dzielenie się wiedzą i praktykami w celu promowania gotowości do edukacji cyfrowej nauczycieli/edukatorów szkół ogólnych w kontekście transformacyjnego uczenia się cyfrowego.

25 – 27 września Cukrova University w Turcji

Spotkanie w projekcie pt. Transformative Digital Learning for General Education Following Covid-19 Impact, Jurmala, Łotwa 11-12 stycznia 2024 Lider projektu – REZEKNES TEHNOLOGIJU AKADEMIJA

 

 

SEIDE@CRO Wspieranie inicjatyw w zakresie zrównoważonej przedsiębiorczości społecznej w epoce cyfrowej: zestaw narzędzi finansowania społecznościowego

2021-1-EL01-KA220-ADU-000033592

 

SEIDE@CRO to projekt współpracy Erasmus+ pomiędzy organizacjami z 5 różnych krajów. Głównym celem projektu jest wsparcie inicjatyw w zakresie zrównoważonej przedsiębiorczości społecznej w epoce cyfrowej poprzez zapewnienie osobom dorosłym o niskich lub niskich kwalifikacjach wiedzy, umiejętności i narzędzi cyfrowych do organizowania i realizacji kampanii crowdfundingowej w celu zebrania pieniędzy na projekt, wprowadzając zrównoważone inicjatywy społeczne. Projekt zorientowany na wsparcie osób dorosłych o niskich kwalifikacjach lub o niskich kwalifikacjach, które planują realizację inicjatyw/projektów w zakresie zrównoważonej przedsiębiorczości społecznej w celu poprawy jakości ich życia, rozwiązania jakiegoś problemu społeczno-ekonomicznego za pomocą finansowania społecznościowego. Ta grupa docelowa potrzebuje łatwych w użyciu, prostych do poznania i dostępnych, ale nowoczesnych narzędzi do nauki, zwłaszcza w formacie zdalnym. Jednocześnie potrzebują środków finansowych na swój projekt i chcą zrozumieć, jak budować skuteczne kampanie crowdfundingowe.

SEIDE CRO Spotkanie projektowe Warszawa 15 – 16 maja 2023

SEIDE CRO Spotkanie projektowe –  Uniwersytet w Sofii 9-10 października  2023

 

Wydarzenie Specjalne – Sejm RP

14 lipca 2022 roku wraz z Ukrainian Center of the Future zorganizowaliśmy w Sejmie RP konferencję naukową pod tytułem „Ukraina i Polska. Przyszłość w nowych warunkach”, która zgromadziła ekspertów z wielu dziedzin. W wydarzeniu wzięli udział między innymi dr Małgorzata Bonikowska – prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych, czy dr Jarosława Sachajko – poseł na Sejm RP. Tematyką konferencji była obecna sytuacja Ukrainy oraz powojenna przyszłość i współpraca obu naszych krajów. Nasz panel pozwolił na niezwykle ciekawą dyskusję, podczas której poruszyliśmy tematy sposobów współpracy, wspólnych szans i zagrożeń, a także rozwiązań na przyszłość. Wśród prelegentów z naszej Fundacji znaleźli się odpowiednio prezes i wiceprezes naszej Fundacji – Zbigniew Dąbrowski oraz dr Wojciech Duranowski, którzy wnieśli do debaty interesujące punkty widzenia.
Spotkanie SEJM RP 14 07 2022

Projekt: Creative Box: Promowanie innowacyjnych podejść do tworzenia form edukacyjnych w pracy z młodzieżą

 

2021-1-PL01-KA220-YOU-000028673

INEDA 2022

Czas trwania projektu: listopad 2021 – listopad 2023

Kreatywne podejście w procesach kształcenia młodzieży staje się coraz bardziej istotną i pożądaną umiejętnością w dzisiejszych czasach. Kreatywność jest nie tylko motorem rozwoju gospodarczego czy innowacyjnym podejściem do edukacji w szybko zmieniającym się świecie, ale także gwarancją zmian społeczno-kulturowych i sposobem radzenia sobie z wyzwaniami społecznymi, a także problemami spowodowanymi pandemią koronawirusa i zamknięciem. Współczesne realia zmuszają nas do przeglądu wszystkich praktyk pedagogicznych i ich oceny zgodnie z wymogami cyfrowego uczenia się. Istnieje zatem potrzeba połączenia kreatywnego podejścia do uczenia się z wymogami cyfryzacji wszystkich procesów edukacyjnych, co poprawi jakość pracy z młodzieżą, a temu właśnie służy projekt INEDA.

Co chcemy osiągnąć realizując projekt

INEDA ma na celu promowanie innowacyjnego podejścia do tworzenia form edukacyjnych w pracy z młodzieżą poprzez kształtowanie umiejętności kreatywnego myślenia i twórczego podejścia do procesu edukacyjnego w pracy z młodzieżą. Projekt proponuje wykorzystanie twórczego podejścia w tworzeniu form edukacyjnych jako motoru zmian w procesie uczenia się.

Umiejętności kreatywnego myślenia, tolerancja, praca zespołowa i rozwiązywanie problemów przez edukatorów młodzieżowych, które zostaną rozwinięte w trakcie projektu, przyczynią się do lepszego radzenia sobie z włączeniem i różnorodnością poprzez stosowanie bardziej zróżnicowanych i lepiej dostosowanych stylów pracy z młodzieżą. Dzięki temu sektor młodzieżowy będzie lepiej przystosowywał się do sytuacji kryzysowych, co pozwoli na bardziej cyfrowe i elastyczne wychodzenie z kryzysu, a tym samym przyczyni się do realizacji strategicznych priorytetów UE.

Jurmala 21 i 22 stycznia spotkanie projektowe na Łotwie

Ineda – Spotkanie projektowe Warszawa 24 i 25 XI 2023

 

Projekt:  Rozwój przedsiębiorczości społecznej – nowe możliwości i drogi rozwoju. SocEnter.

 

2021-1-PL01-KA220-ADU-000030093

 

Czas trwania projektu: grudzień 2021 – grudzień 2023

Dużym problemem jest brak odpowiedniej edukacji w zakresie przedsiębiorczości społecznej. Poprzez współpracę i międzynarodową wymianę praktyk planujemy poszerzyć nasze doświadczenie w tym zakresie. Podstawowe potrzeby są jasne – kształcenie tutorów i pracowników organizacji biorących udział w projekcie, dzielenie się doświadczeniami i wspólne planowanie aktywności w zakresie ekonomii i przedsiębiorczości społecznej. Podczas trwania projektu chcemy stworzyć profesjonalne konsorcjum, które przygotuje koncepcje szkoleniowe na wysokim poziomie dla osób chcących założyć podmioty ekonomii społecznej i zajmować się w praktyce przedsiębiorczością społeczną. Chcemy przygotować konkretny poradnik. Wierzymy, że ekonomia społeczna jest dobrą formą walki z wykluczeniem społecznym. 

Zauważyliśmy, że często początkujący przedsiębiorcy społeczni zostają sami ze swoimi pomysłami i nie mają kto im pomóc oraz doradzić. Rezultatem naszego projektu będzie aktywna pomoc osobom dorosłym w rozwijaniu aktywnej postawy oraz przedsiębiorczości i kompetencji w dziedzinie ekonomii społecznej. Zajmując się tymi kwestiami, dążymy do wspierania wykorzystania nowych metod edukacyjnych i nowoczesnych technologii w ramach nauki i edukacji o przedsiębiorczości społecznej. 

Spotkanie projektowe –  CUS Drobin 13 XII 2022 SocEnter

Co chcemy osiągnąć realizując projekt

Naszym głównym celem w tym projekcie jest dzielenie się doświadczeniami, wiedzą i zdobywanie przydatnych kompetencji do rozwoju przedsiębiorczości społecznej. Jednym z ważnych celów, które planujemy zrealizować, jest stworzenie rozbudowanego programu edukacyjnego na temat tworzenia podmiotów ekonomii społecznej dla zainteresowanych osób i organizacji. Złożoność tego projektu wymaga od nas nie tylko stania się praktykami, ale także poszerzenia naszego spojrzenia na całą gamę tematów związanych z przedsiębiorczością społeczną. Projekt wymaga od nas stania się ekspertami w tej dziedzinie i aby odpowiednio koordynować nasze przyszłe działania, musimy dzielić się dobrymi praktykami i wymieniać doświadczenia i wiedzę z wszystkimi partnerami projektu.

Spotkanie projektowe Udine, Włochy 7-8 lutego 2024

 

 

Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej

 

 

Tytuł projektu – Zarządzanie portfelem rodzinnym i osobistym – pułapki i zagrożenia

Geneza projektu

W żadnej szkole średniej, ani w szkole zawodowej nie ma zajęć z ekonomii oraz praktycznego radzenia sobie ze sprawami finansowymi, podobnie jest na większości kierunków studiów. Jedynym wyjątkiem są szkoły oraz kierunki ekonomiczne. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim praktyczną znajomość ekonomii, czyli wymiar codzienny. Nie uczą nas w szkołach i na uczelniach jak uchronić się przed oszustami finansowymi oraz jak radzić sobie w skomplikowanym systemie umów i ofert finansowych. Poprzez nasze szkolenie chcemy uzupełnić te braki i zwiększyć świadomość ludzi w zakresie zarządzania własnym budżetem.

Szkolenie Projekt NBP – Zarządzanie portfelem rodzinnym i osobistym – pułapki i zagrożenia

Co chcemy osiągnąć realizując projekt

Celem głównym naszego projektu jest wzrost kompetencji w zarządzaniu finansami osobistymi oraz w kształtowaniu zrównoważonego i spójnego budżetu domowego lub osobistego. W ramach naszego szkolenia opracowanych zostało osiem modułów tematycznych, poruszających zagadnienia między innymi form prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, wychodzenia ze spirali długu czy warsztaty z zakresu rozumienia umów cywilno-prawnych.

Szkolenie Projekt NBP – Franciszek Wróbel Fundacja im Zofii Zamenhof

Zajęcia prowadzone są na terenie województwa mazowieckiego. Szczegółowe informacje można uzyskać pisząc na adres: [email protected]

 

 

 

Fundacja im. Zofii Zamenhof ma na celu propagowanie idei wolnościowych